Hoe kunnen we de werving organiseren nu tijdens de corona periode?

Momenteel zijn we als gevolg van de corona situatie (Covid-19) genoodzaakt om op andere manieren te gaan werven. Hiervoor hebben wij een WhatsApp wervingswijze bedacht en uitgewerkt. Via de link https://www.muziekloterij.nl/muziekverenigingen/promotie/instructies-en-wervingsaanpak-2/ kunt u dit script downloaden. U kunt dit ook doen via Facebook Messenger of andersoortige messengers op social media.

We zijn begonnen met werving en hebben inschrijvingen ontvangen. Waar moeten wij die aanmelden?

Gefeliciteerd dat u al inschrijving(en) heeft! Het invoeren van deze fysieke inschrijvingen kan digitaal op onze site via menu-item/button “Lot Kopen” of klik hiervoor op de volgende link: https://www.muziekloterij.nl/aanmelden/.

Hoe kunnen deelnemers zich aanmelden om mee te spelen met Nationale Muziekloterij?

Op onze homepage (www.muziekloterij.nl) klikken ze op één van de buttons “Lot kopen”:

 

In 4 stappen vullen ze vervolgens hun gegevens in.

STAP 1: Vul bij stap 1 “Gegevens” het aantal loten in en geef aan of u ineens wilt betalen of per trekking. Vervolgens vult u de overige persoonsgegevens in.

STAP 2: Vul bij stap 2 “Contact” de adresgegevens in welke we nodig hebben als u een (fysieke) prijs gewonnen heeft. Als u uw postcode plus huisnummer heeft ingevuld genereert het systeem automatisch het adres. Mocht dit niet kloppen, neem dan via info@muziekloterij.nl contact met ons op.

STAP 3: Vul bij stap 3 “Verenigingen” de muziekvereniging aan waarvoor u wilt meespelen (zie voorbeeld “Stg. Vrun vaan de Wieker Fanfare, Maastricht”).

STAP 4: Vul bij stap 4 “Betaling” het IBAN rekeningnummer en de naam rekeninghouder in waarvan wij mogen incasseren.

 

Nadat u op de knop “Versturen” heeft geklikt is uw aanmelding aan ons verzonden.

Krijgen wij als muziekvereniging een eigen inlog zodat we kunnen zien wie voor ons meespeelt?

Wij hebben nog geen inlogfunctie op onze website met daarin een actuele stand van aantal deelnemers dan wel de namen van deze personen. In het kader van de AVG zijn wij hiermee ook voorzichtig. Na iedere trekking krijgt u van de Nationale Muziekloterij een uitdraai van het aantal meespelende loten voor jullie vereniging. Hiermee kunt u de groei van aantal meespelende loten zien en volgen.

TIP: Veel muziekverenigingen werken met de A6-flyer wervingsmogelijkheid. Indien u deze inneemt en de deelnemer heeft deze expliciet aan u persoonlijk verstrekt, kunt u deze gegevens als muziekverenigingen ook invoeren.

Wie houdt de aanmelding van loterij deelnemers bij en volgt deze op?

Als Nationale Muziekloterij houden wij de aanmeldingen bij en loterij deelnemers krijgen hier een opdrachtbevestiging van. Wij verzorgen de maandelijkse incasso’s, organiseren de trekking onder toezicht van een notaris en informeren de prijswinnaars. Vervolgens maken wij de gewonnen geldprijzen binnen enkele weken na de trekking over aan het bij ons bekende IBAN rekeningnummer of versturen de gewonnen fysieke prijzen naar het adres van de winnaar.

Hoe werkt het als we als muziekvereniging zijn aangemeld?

Na aanmelding controleren we jullie aanmeldgegevens en nemen deze op in onze lijst van partner muziekverenigingen. Vervolgen zullen wij uw vereniging via onze social media, nieuwsbrief en/of anders welkom heten. Hiervoor ontvangen we graag een logo en leuke (actie) foto van jullie muziekvereniging. De gegevens van uw muziekvereniging worden opgenomen in het aanmeldformulier voor deelnemers (lotenbezitters) aan de loterij. Op die manier kunnen fans van uw muziekvereniging aangeven dat de 50% opbrengst naar jullie muziekvereniging gaat. Vervolgens kunt u direct aan de slag om zoveel mogelijke deelnemers te werven.

Hoe weet ik dat ik prijs heb?

Op onze website kunt u via de button “Trekkingen en uitslag” in het menu controleren of op uw lotnummer een prijs is gevallen. Zie ook de link: https://www.muziekloterij.nl/trekkingen-en-uitslag/.

Prijswinnaars krijgen daarnaast per mail bericht. De eerste 10 prijswinnaars bellen wij, na bekendmaking van de winnaars, op om ze te feliciteren. Hun namen worden, na akkoord van de loterij deelnemer, ook gepubliceerd op de website. Prijzen worden vervolgens per post of mail toegestuurd. Dit organiseren wij of onze prijzenpartners. Dit geschiedt binnen 1-4 weken na de bekendmakingsdatum.

Kunnen lokale sponsoren ook meedoen?

Belangrijk is dat ze een muziek gerelateerd product of dienst hebben, die ze bij voorkeur landelijk kunnen aanbieden (bijv. via een keten) of kunnen leveren via de post(pakketten). Dan staan we zeker voor suggesties open!

Ander loterijen hebben maandelijks Miljoenen knallers, waarom de Muziekloterij niet?

De Nationale Muziekloterij is een loterij met leuke muziek gerelateerde prijzen en dat is een bewuste keuze. Tegen het miljoenen-knallers-geweld kunnen en willen wij niet op. Wij willen het juist leuk en klein houden, zodat ook nu en in de toekomst het meeste geld bij de muziekverenigingen terecht komt. Daar doen wij het immers voor.

Waarom is de prijzenpot wat laag?

Dat is een bewuste keuze van ons initiatief. ‘Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd’. Ons doel is om zoveel mogelijk winnaars te hebben. Vandaar dat we leuke muziek gerelateerde prijzen en kleine geldprijzen uitkeren. Ons belangrijkste doel is dat het meeste geld op termijn bij de muziekverenigingen terecht komt. Juist ook de reden dat u meespeelt voor uw vereniging.