Help ons crowdfunden!

Het is belangrijk dat we als Nationale Muziekloterij nu onze slagkracht vergroten. Ook voor jullie als deelnemers levert dat een groot voordeel op! Hoe bekender wij worden, hoe makkelijker het zal zijn loten aan de man te brengen. Een kwestie van vertrouwen en lange adem. Maar dat kunnen we alleen samen bereiken.

Ook kunnen we de prijzenpot upgraden naarmate er meer verenigingen deelnemen en meer loten verkocht worden. En dat maakt het alleen maar meer aantrekkelijk om mee te spelen!

Kortom: de crowdfundingcampagne moet een succes worden en daar hebben we jullie bij nodig!

Deel de onderstaande oproep op je website en social media:

Weet je nog hoe het werkt?

  1. Onder dit tekstblok tref je een grote afbeelding aan. Dit is de afbeelding die je bij het nieuwsitem op social media of op jullie website kunt plaatsen. Klik op de afbeelding (of klik hier) om deze te openen. In het volgende scherm kun je dan met je rechtermuisknop op de afbeelding klikken. In het menu dat dan verschijnt klik je op “Afbeelding opslaan als” en je kunt de afbeelding opslaan om hem daarna te gebruiken op internet.
  2. Onder de afbeelding tref je de tekst aan voor op de website en/of social media kanalen. Deze tekst kun je kopiëren en plakken.

De volgende tekst kopiëren:

Steun de Nationale Muziekloterij via https://www.voordekunst.nl/projecten/7899-muziekloterij-geef-toekomst-muziek, elke bijdrage is meer dan welkom! Zo kunnen er nog meer (amateur) muziekverenigingen geholpen worden; nu in deze corona situatie, maar ook voor na deze periode is dit een waardevolle donatie! Als partnervereniging van de Nationale Muziekloterij willen wij u alvast hartelijk bedanken!

Tips om publiciteit te genereren!

1. Maak je eigen nieuws

Het draait om promotie. En er zijn nogal wat verschillende groepen mensen die je moet bereiken. Creëer nieuws door in de media te komen, ludieke acties te verzinnen of tipjes van de sluier op te lichten. Vertel niet alles in één keer, maar bewaar bepaalde nieuwtjes voor later. Balans is alles!

Een duidelijke, korte boodschap is de meest effectieve manier om jouw potentiële donateurs aan te spreken. Een persoonlijke aanpak werkt daarnaast vaak het beste. Pak dus in eerste instantie de telefoon op om de mensen uit je directe omgeving te bereiken. Of stuur een persoonlijke e-mail. Geef opvolging aan de toegezegde donaties en controleer desnoods of ze wel worden overgemaakt.

2. Zet social media in

Social media is bij uitstek geschikt om onze campagne onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.

3. Herhaling en herinnering

Nu is de urgentie het hoogst, dus zet in op het sturen van reminders. Hoe vaker jouw publiek over onze campagne leest, hoort of op wordt gewezen, hoe eerder ze daadwerkelijk zullen doneren. Daarom is het belangrijk om de donateurs vaker dan één keer te bereiken. Dit kan aan de hand van verschillende nieuwtjes, weetjes en feitjes.

In de laatste week van de campagne is het versturen van herinneringen het meest effectief. In deze fase is de urgentie om te doneren het hoogst. De vrienden, familie en kennissen die hebben toegezegd te willen doneren, maar er nog niet aan toegekomen zijn, zullen dat in deze dagen doen. Ze willen immers wel onderdeel zijn van jouw project en jou ondersteunen. Plan dus extra tijd in om elke groep nog even een herinnering te sturen en ze te vertellen hoe ver de campagne is.

4. Zijn er twijfelaars?

Misschien zitten er nog een aantal twijfelaars in je doelgroep? Tijd om deze over de streep te trekken! Laat iedereen weten dat het einde van je project eraan zit te komen.

Verpak je reminder in nieuwe, leuke content. Welke nieuwtjes kun je met de langzame donateurs delen? Wie weet waren ze alleen maar vergeten om een donatie te doen!

Een leuke manier kan zijn om de huidige donateurs zichtbaar te maken. Hiermee laat je zien wie het project al allemaal ondersteunen en dat je de kans niet moet missen om ook onderdeel te zijn van het project.